Palautetta kolisee – Tätä mieltä asiakkaamme ovat meistä

16.3.2023

Peltitöissä kolisee joskus palautteidenkin osalta. Tämä on hyvä. Mitä enemmän suuta avataan palautteiden osalta, sitä enemmän on meilläkin mahdollisuuksia tehdä toimenpiteitä asioiden parantamiseksi.

Kaikki eivät kuitenkaan avaa sanaista arkkuaan pyytämättä. Siksi halusimme selvittää laajemmin, mitä mieltä asiakkaamme ovat yhteistyöstä kanssamme. Toteutimme syksyllä 2022 asiakashaastattelututkimuksen, johon osallistui yhdeksän kappaletta Peltisepänliike Pääkkösen ja 14 kappaletta Lahden Peltiurakoinnin asiakasta.

Kaikki haastateltavat olivat valmiita suosittelemaan Peltisepänliike Pääkköstä ja Lahden Peltiurakointia

Tutkimuksen suurin positiivinen tulos oli se, että kaikki haastateltavat olivat valmiita suosittelemaan Peltisepänliike Pääkkösen ja Lahden Peltiurakoinnin palveluita. Syitä tähän olivat hyvä palvelu, luotettavuus, järjestelmällisyys sekä ammattitaitoisuus.

Tästä kiitokset kuuluvat koko henkilöstölle. Nämä ovat juuri niitä asioita, joiden eteen on tehty kovasti töitä. Hienoa, että myös asiakkaat aistivat samat asiat. Erityisesti järjestelmällisyys ja selkeät sekä yhteneväiset toimintatavat ovat asioita, joihin olemme kiinnittäneet huomiota vuosien varrella. Asiat ovat monellakin tapaa enemmän jiirissä, kuin ehkä joskus ennen!

Palvelu maksaa ja kehitys kehittyy

Emme halunneet kalastella pelkkiä kehuja haastatteluiden avulla. Vaikka toki nekin ovat kivoja. Haastatteluissa pyrittiin löytämään myös kehityskohteita ja asioita, joissa voisimme petrata.

Ajatuksia herätti hintamme. Tämä ei tullut yllätyksenä, sillä tiedämme mistä tämä johtuu. Hintaamme vaikuttaa palvelu, eli ihmiset. Meille on alusta alkaen ollut selvää, että ihmisiä tarvitaan, jos halutaan palvella hyvin. Kuinka monta peltifirmaa tunnet, jossa olisi enemmän kuin yksi tai kaksi henkilöä töissä? Palvelun avulla varmistamme, että asiakkaamme saavat aina parhaimmat ratkaisut käyttöönsä. Ja kerralla kuntoon hieman kalliimmalla on myös aina halvempi vaihtoehto kuin asioiden korjaaminen jälkikäteen.

Haastatteluiden ansiosta saimme kuulla myös toiveita sähköisestä tilausjärjestelmästä. Tätä asiaa olemme vuosien varrella useampaan kertaan pohtineet ja yhtä järjestelmää myös testanneet. Teemme asian eteen aktiivista selvitystyötä, jotta sopiva ratkaisu tähänkin löytyisi jossain kohtaa.

Kaikki palautteet käsitellään riittävällä vakavuudella

Tällaisten tutkimusten toteuttaminen on tärkeää ja järkevää. Jokainen haastatteluista saatu kommentti on käsitelty ja laitettu muistiin. Tavoitteenamme on erottautua palvelevana peltiliikkeenä, joten nämä asiat täytyy ottaa riittävän vakavasti. Lisäksi asioiden eteen täytyy oikeasti tehdä jotain, jos toimintaa halutaan kehittää eteenpäin.

Kiitokset vielä haastatteluihin osallistuneille asiakkaillemme, toivottavasti vastaatte puhelimeen myös ensi kerralla!

Tilaa tuoreimmat Pääkkösen ja peltialan uutiset